Hoi allemaal!

n

Vanmorgen, nou ja eigenlijk vannacht, zijn we heel vroeg opgestaan. Gaap! Gelukkig hadden we alles gisteren al ingepakt, dus waren we vrij vlot op pad. Het was lekker rustig op de weg naar Schiphol. Gelukkig hadden we gereserveerd voor lang parkeren, want toen we er aankwamen bleek de hele parkeerplaats al volgeboekt te zijn! Ondanks dat lang parkeren voor ons een nieuwe ervaring was ging het allemaal erg soepel. We zijn met een shuttle bus naar de vertrekhal gegaan. Bij de incheckbalie van Arke was het lekker rustig, net zoals bij de controle, dus we waren lekker vlot op weg naar de gate. Het vliegtuig was bij lange na niet vol. Dat was best wel een raar gezicht. We hebben een erg rustige vlucht gehad. Zoals bij ons al bekend hebben we eerste een tussenlanding gemaakt op Terceira (een ander eiland van de Azoren). Dit zag er ook mooi uit. Na een korte tussenstop en het uit- en inladen van passagiers zijn richting Sao Miguel gevlogen. Dit laatste stukje was maar een half uur. Vanuit de lucht konden we het eiland al goed bekijken en het ziet er veelbelovend uit!

n

Onze bagage was lekker snel van de band en de huurauto stond al voor ons klaar. Het is een Peugot 207 geworden, eentje op diesel en er moet in geschakeld worden. Dit was (en is) nog wel even wennen. Maar al doende leert men. Dankzij de goede routebeschrijving van Arke waren we snel bij ons hotel. Dat ziet er echt fantastisch uit! We hebben prachtig uitzicht op de oceaan met een klein strandje. Zoals jullie al begrijpen zijn we direct aan het fotograferen en filmen geslagen.

n

Vandaag hebben we verder niet zoveel gedaan. We waren allebei wel een beetje moe van de reis, lees: de korte nacht. Het was hier vandaag prachtig weer. We hadden wel een beetje trek, dus hebben we hier op het terras een hapje gegeten (met uitzicht op de oceaan). Door deze hap knapten we weer wat op. Vanaf het hotel is er ook een pad richting zee. Deze hebben we afgelopen en het ziet er erg mooi uit. Het is duidelijk te zien dat het hier vulkanisch is. Allemaal zwarte rotsen. Na dit uitstapje zijn we weer teruggegaan naar de kamer. Na een korte tussenstop hier zijn we naar het dorpje gereden (agua de pau). Hier moest een mooi uitkijkpunt zijn. Na wat geklim en geklauter en een ontmoeting met een paar grazende geiten was het uitkijkpunt bereikt. Vanaf dit punt konden we ons hotel mooi zien liggen. Verder hadden we ook mooi uitzicht over het dorpje en de oceaan. Op de terugweg naar het hotel zijn we langs de haven gereden. Het is een vrij klein haventje, waar een paar mooie houten boten liggen. En omdat het erg mooi weer was (en een vrije dag) waren er mensen aan het zwemmen in de baai.

n

We hebben net een hapje gegeten in het hotel en in de lobby is net luidkeels gezang en gedans uitgebroken. We willen morgen langs het VVV kantoor (was vandaag gesloten) om een whale watch tocht te regelen. En dan gaan we het eiland eens verder verkennen. Daar hebben we erg veel zin in!