Dag lieve allemaal,

n

Nou het is zover, we zijn officieel aangekomen in het land zonder internet 😉 En dat gaat wel vaker gebeuren de komende tijd zijn we bang. Gisteravond hebben we niet kunnen mailen. Het hotel had geen internet. Nu zitten we lekker warm bij het lokale VVV-kantoor in Taddousac.

n

Gisteren hebben we weer een flink eind gereden. Eerst van Portneuf naar Quebec. In de auto kregen we steeds een melding dat we de olie moesten vervangen. Nu kan je het risico nemen en gewoon door rijden, maar we vonden het verstandiger om eerst even bij Alamo (het verhuurbedrijf) te rijden om de boel te laten fixen. En dat was gelukkig geen probleem. Een uurtje wachten op het vliegveld van Quebec en de auto was alweer klaar. Toen maar snel op weg gegaan want wilden niks missen. We reden bij de kust van de st Lawrence baai langs richting het oosten. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om van het uitzicht te genieten. Meter voor meter werd de bebouwing minder en kreeg de natuur de overhand. Aan het einde van de middag moesten we met een pontje naar Taddousac overvaren. En voordat we met de auto het pontje opreden kon je vanaf een uitzichtpunt de baai bekijken. De foldertjes schreven dat je hier soms Beluga walvissen kon zien. En warempel, wat een geluk. (Geluk ligt bij de dommen zegmaar ;o) ) We zagen tijdens de zonsondergang verschillende spierwitte Belugas rondzwemmen! Een prachtig gezicht. Donker water, zonsondergang en de witte walvissen. Een situatie die nog wel even op ons vetvlies zal blijven staan.

n

Na de overtocht hebben we snel een hotel opgezocht en zijn een hapje gaan eten. Fish and chips, eenvoudig maar heel lekker. En toen maar weer snel naar bed. Het was al laat en vanmorgen moesten we vroeg op voor een whale watch tocht.

n

Dus vanmorgen ging de wekker alweer om 6.30 en zaten we stipt 7.30 uur bij het ontbijt. Na snel te hebben ontbeten werden we al opgehaald door een shuttle-bus die ons naar de whalewatch boot bracht. De whale watch tocht was mooi. Veel belaga walvissen, verschillende Minke walvissen en een paar groepen grijze zeeleeuwen. Dat was allemaal bijelkaar weer fantastisch. En nu gaan we inkopen doen. Vooral fruit voor de vitamines en dan gaan we weer op pad.