Zaterdag 11 oktober

Het spoelde vanmorgen toen we wakker werden. De hoogste tijd dus om te vertrekken ;-). Nadat we ons hadden gewassen en aangekleed zijn we eerst gaan ontbijten. Helaas was Hardeep er niet vandaag. Daar hadden we stiekum toch wel op gehoopt. Gelukkig was er wel een andere dame en die heeft heerlijke pannenkoeken voor ons gemaakt. We namen er ook wat fruit bij.

Na het ontbijt zijn we teruggegaan naar de kamer en zijn we alles in gaan pakken. Net als elke andere reis maakten we ons zorgen of alles wel in de tassen zou pakken. En net als elke keer paste het ook deze keer weer zonder al teveel problemen. De volgepropte tassen gingen in de auto en we gingen op weg naar de luchthaven. We waren ruim op tijd en hebben onderweg nog even gestopt bij een gallerie en winkel waar we nog langswilden. Zonder problemen kwamen we aan op de luchthaven. De tank was bijna leeg en we bleken 2401 kilometer gereden te hebben.

Vanaf hier ging de bagage op de trolley en waren we snel bij de balie van de KLM. We hadden gisteren al ingecheckt en hoefden dus alleen maar onze bagage af te geven. Dat ging heel soepel. Vervolgens hebben we voor de douane een hapje gegeten. Vorige keren was er weinig te beleven na de douane en daar gingen we nu ook vanuit. Na het eten zijn we rustig naar de controle gelopen. De rij was gelukkig niet zo lang. Eenmaal door de controle bleek aan de andere kant bij de gates wel een boel veranderd te zijn. We zagen allemaal winkeltjes en restaurants. Dat zullen we onthouden voor de volgende keer. Ongeveer een half uur voor vertrek mochten we aan boord. Ook dat ging heel soepel en mooi op tijd vertrokken we uit Vancouver. Het was onbewolkt en ik kon Vancouver prachtig zien liggen. Edo was inmiddels in slaap gevallen, zoals altijd bij het opstijgen. Kort na certrek werd het bewolkt en werd Edo weer wakker.

We hadden weer een prima vlucht, begeleidt door orion en een volle maan. Na negen uur vliegen, een beetje slapen (voor mij) en tv kijken (voor Edo) landden we weer veilig op Nederlandse bodem. Het was nog even wachten totdat er een gate vrij was en toen konden we weer uit het vliegtuig. De gate bleek helemaal vooraan te zijn, zo ongeveer naast de douane. We waren dus snel door de douane en liepen naar de bagageband. Toen we daar aankwamen ging de band net aan en werd de eerste bagage gelost. Al onze spullen zaten daar tussen en voordat we het wisten stonden we in de aankomsthal. Hier moesten we naar de Europcar om een huurauto op te halen. Dit ging ook allemaal heel vlot. Het was lekker rustig onderweg en na een uurtje rijden waren we weer thuis.

Het zit er weer op voor deze keer. Wij hebben genoten van een heerlijke ontspannen reis en hopen dat jullie met ons meegenoten hebben. Binnenkort zullen er hier foto’s geplaatst worden.

Tot ziens bij de volgende reis!