Hoi allemaal!

n

Vannacht hebben we heel lekker geslapen in een prachtige cabin. Een enorme blokhut middenin het bos. Vanmorgen toen we wakker werden was het alleen wel erg koud. Het was net boven het vriespunt, maar het werd al snel warmer en vanmiddag was het (in de schaduw) zeker 25C. Na een hartig ontbijt zijn we naar de haven gelopen. We zitten in Colter Bay, wat dus aan een haven ligt met prachtig uitzicht over het Grand Teton massief. Het weer was prachtig de spiegeling van de bergen over het meer ook. Na een korte wandeling liepen we naar het visitorcenter en stonden we meteen oog-in-oog met een whitetaildeer. En dat allemaal op steenworpafstand van onze kamer/huisje. Werkelijk formidabel. In het visitorcenter hebben we nog wat dingetjes gekocht en hierna zijn we weer lekker snel in de auto gestapt en Grand Teton ingereden.

n

De eerste stop was bij een ander meer met ook een mooi uitzicht over de bergen. Hier zat een meneer lekker te schilderen. We hebben nog even met hem gepraat, dat was een erg leuk gesprek. Maar toen alweer snel verder. Hierna zijn we gestopt bovenop een berg middenin het park met een prachtig uitzicht over het park. Van boven kon je goed zien hoe deze vallei is opgebouwd. Een perfecte leefomgeving voor alle dieren die voorkomen in de Rocky Mountains, wetlands voor de elanden, prairie voor de antilopes en de bizons. Bossen voor de beren en een klein strookje asfalt voor ons toeristen.

n

Na deze uitkijk zijn we verder doorgereden naar het zuiden van Grand Teton. Hier ligt ook een meer die je met een bootje over kan varen (Jenny Lake). Dat hebben we dan ook gedaan. De overtocht duurde niet heel lang, een klein kwartiertje, maar was wel erg mooi. Heerlijk rustig. Aan de overkant aangekomen stonden we aan de voet van een van de bergen van Grand Teton. Op deze enorme rots konden we klimmen en klauteren naar de ‘hidden falls’ en nog verder, bijna op de top, naar ‘inspiration point’. We zijn naar beide punten gelopen. Geen trappen of flonders maar echt hiken. Heerlijk. Maar goed dat we allebei onze bergschoenen aan hadden getrokken, dat was daar wel nodig! Al met al zijn we daar 2 uur wezen rondstappen en hebben de laatste boot terug genomen over het meer. Daar zagen we aan de waterkant ook nog 2 bald eagles.

n

Nadat we ook hier het souvenirwinkeltje hebben leeg geroofd zijn we met de auto op zoek gegaan naar elanden. Het hele park doorgereden en uiteindelijk inderdaad gespot. Welliswaar in de verte maar toch gezien! En daar ging het natuurlijk om!!!

n

Uitendelijk hebben we de zonsondergang gezien vlakbij de lodges, waar we vanmorgen ook waren. Toen de zon echt achter de bergen was verdwenen en we net weer terug wilden gaan om wat te eten, hoorden we ineens een gespetter aan de overkant van het meer. We zagen, nog net in de schemer eerst een vrouwtjes-wapiti en later een mannetje met enorm gewei in het water springen en naar de overkant zwemmen! Bizar gezicht, hadden we nooit verwacht en dat maakt het meestal zo mooi 😉

n

Daarna toch maar wat gegeten. Dat was heerlijk. Bijna Europees. Heerlijk gezond met vitaminen en groenten en vezels enzo. Als toetje allebei een taart, je moet het gezonde toch wel een beetje compenseren natuurlijk. En nu zijn we moe en gaan we weer naar de cabin toe. Deze avond een andere, maar wel in hetzelfde park. Ohja, zowel in Yellowstone als in Grand Teton hebben ze geen radio/tv in het hotel of op de kamer. Alleen in deze lodge toevallig internet die de gasten ook mogen gebruiken. Ze gaan er hier gewoon van uit dat je hondsmoe weer terug komt aan het einde van de dag, direct in slaap valt en de volgende morgen vroeg weer verder gaat.

n

En dat gaan wij ook maar es doen. Tot later maar weer!