19 oktober 2012

Vanmorgen werden we wakker, keken elkaar aan en wisten dat het er eindelijk van zou gaan komen. Eindelijk zouden ook wij op vakantie gaan. We moesten beide nog veel doen, dus we moesten redelijk snel uit bed. Beneden hebben we eerst allemaal back-ups gemaakt. De foto’s van onze vorige reis naar Portugal stond tot mijn grote schrik alleen nog maar op de geheugenkaartjes. Die moesten dus ‘even overgezet’ worden. Daarna zijn we onze spullen gaan pakken er hebben we e bagage verdeeld over onze rugtassen. Mocht later een rugzak toevallig kwijt raken, dan hebben we alle twee nog kleding.

Er moesten ook nog snel wat inkopen worden gedaan bij diverse winkels. Hierna is Leonie naar de snackbar gegaan en hebben we ‘s-avonds patat gegeten. Natuurlijk was er veel te veel patat wat we echt niet op konden. De helft hebben we weg gegooid. Rond half acht kwam de taxi ons al halen. Prima op tijd en wat een geweldige taxe! Het was een soort van Mini-Van maar dan met een groot plasmascherm erbij. Echt super, konden we ook nog even het nieuwe zien!

We kwamen enorm op tijd aan op Schiphol en zijn direct naar de bagage afgifte balie gegaan. Daar werden we direct geholpen en hierna liepen we ook zomaar de douane door. We hadden nog tijd zat dus we konden nog wat lekkers kopen. Smoothie en een cola, dat gleed lekker naar binnen.

Toen werd het ook voor ons tijd om te boarden. Eerst moesten we nog naar het einden van de C-pier lopen (en dat is echt een enorm eind!!) Er stonden onwijs veel mensen te wachten maar we konden toch allemaal het vliegtuig in en we vlogen redelijk op tijd naar Dubai. ‘

Daar aangekomen moest we allemaal het vliegtuig uit. Er moest worden bij getankt, worden schoongemaakt en er moest ander cabinepersoneel in.
Dat gaf ons tijd om even door de terminal van Dubai te lopen. Meer dan een half uurtje was het niet maar het was lekker om even de benen te strekken.

Hierna stapten we weer het vliegtuig in en vlogen in één ruk door naar Nepal. Vlak in de buurt van Kathmandu, keken we uit het raam en zagen we diverse pieken van de himalaya boven de wolken uitsteken. Een prachtig gezicht! Later vlogen we door de wolken heen en zagen we glimpen van het prachtige Nepal verschijnen.

Toen we geland waren kwam er een trap aangereden. De luchthaven en terminal van Kathmandu is niet zo groot en slurven hebben ze hier nog niet. Gelukkig zaten we dichtbij de uitgang dus we waren lekker snel het vliegtuig uit.

Een bus bracht ons vervolgens naar de terminal. Hier moesten we eerst een visum regelen. Daarvoor moesten we in een pokke-rij staan waar maar geen eind aan kwam…. Hierna met de bagage door de douane en naar buiten waar heel veel schreeuwlelijkers hun taxi aanprezen. Gelukkig hadden wij dat allemaal al thuis geregeld. Er stond voor ons een jongen klaar die een bord omhoog hield met mijn naam er op. Hij bracht on direct naar het hotel. En daar hebben we net heerlijk gegeten in het restaurant.
Morgen gaan we sowieso 5/6 uur in een jeep zitten en rijden we een flink stuk naar het noorden. Daar begint onze eerste hike-terwijl-we-op-een-paard-zitten-avontuur 😀

Nu nog de kleding herschikken en dan mogen we echt slapen!!! Heb ik wel zin in 😉