Hoi allemaal!

n

Wat waren wij gisteren als een blok in slaap gevallen zeg! We werden vanmorgen door de wekker wakker. Het motelletje waar we zaten had voor de verandering es geen ontbijt, dus na het inpakken van alles zijn we maar weg gereden. We wilden nog een paar stukken bekijken in dit deel van Nova Scotia voordat we naar Halifax zouden afdalen.

n

Eerst ging de reis naar Joggins Fossil Cliffs bij het plaatsje Joggins aan de kust van de baai. Daar zijn jaren geleden ontzettend veel fossielen gevonden. Stapels en stapels van planten, dieren, complete bomen en noem maar op. De expositie er omheen was prachtig. Heel verhelderend en mooi gemaakt. Nadat we wat inkopen hadden gedaan in het winkeltje zijn we naar de kust gelopen. Dit stukje van het kiezelstrand lag nog op het terrein van het park en we mochten ook niks meenemen van het strand. Er kunnen nog enorm veel fossielen naar boven komen daar. Na de wandeling over het strand zijn we weer de expo ingegaan en hebben daar een grote tosti gegeten. Daar waren we wel aan toe, we hadden nl nog steeds niet ontbeten.

n

Ondertussen werd het al middag en zijn we snel verder gereden naar park Cape Chignecto bij Advocate Harbour. Dat was een park aan dezelfde baai maar hier kon je ook verschillende trails lopen. En dat hebben we dan ook gedaan. Dit keer hebben we niet een hike helemaal uitgelopen, maar zijn halverwege weer terug gelopen. We stonden een beetje op tijd. De hike was lekker. Alleen maar omhoog en omhoog. We voelden aan onze kuiten dat we veel hadden gelopen de laatste dagen, het was een echte kuitenbijter die berg. Maar het was wel weer lekker. Korte broek, bergschoenen en lekker door het bos lopen. Wel weer veel van die irritante steekmuggen. Ze hebben ons weer goed te grazen genomen. Grrrr……… Bij de visitor info kon je ook nog naar het strand, en dat hebben we dan uiteraard ook gedaan.

n

Maar toen toch maar doorgereden naar Truro. Hier moest een interessant Heritage Center zijn die alles vertelde over de Mi’cmaq natives met een craft shop met objecten van de natives. We hadden ons er erg op verheugd maar het viel enorm tegen. Lang niet wat we er van verwachten. We zijn niet veel wijzer geworden, ook omdat het center een half uur eerder dicht ging dan op hun site stond aangegeven. Nouja, volgende keer beter.

n

Ondertussen was de zon al onder en toen moesten we nog een paar honderd km rijden. Uiteindelijk zijn we uitgekomen in een hotel in het gehuchtje Indian Harbour. Redelijk dicht bij Halifax. Een hele aardige vrouw stond in de receptie. Ze bleek ooit Tsjechisch te zijn geweest en had het communisme in 1983 ontvlucht door met haar man en haar 6 maanden jonge kindje door de bossen van Tsjechie naar Oostenrijk te lopen om vanaf daar in Canada te belanden. Ze heeft ons uitgelegd waar we in de buurt konden eten. We hadden ondertussen best wel trek gekregen. We hebben gegeten bij een vage pizza/snackbar/videotheek tent hier in de buurt (slecht 17 km rijden hoor :-/) en gaan nu maar naar bed. Morgen echt de laatste dag, dan gaan we kijken hoeveel km we hebben gelopen en gereden. Maar nu is de koek wel op, het licht gaat uit.