Hallo allemaal,

n

Eindelijk weer een berichtje van ons! Alles gaat goed, we hadden de afgelopen dagen geen hotel/motel waar we op internet konden, vandaar.

n

We zijn dus een paar dagen geleden uit Long Beach vetrokken richting Olympic National Park. Eerst een heel stuk langs de kust. Dat was fantastisch! Voor de kust lagen allemaal eilandjes in de zee, waar de zee hevig tegenaan beukte. Het eerstvolgende land is Japan, dus de golven hebben daar wel wat vaart. ’s Avonds hebben in Forks een leuk motel gevonden. Toen we de auto ’s avonds pakten kregen we de melding: check left rear tire pressure. Het was al donker en we zagen er niets aan, dus we hebben er eerst niets mee gedaan. De volgende morgen moesten we tanken en de melding was er nog, dus hebben we de druk gemeten. Dat gaat hier iets anders dan in Nederland, maar met wat uitleg kwamen we er wel uit. De druk was inderdaad nogal te laag en toen zag Edo het probleem: een schroef in de band. Gelukkig was er in dit (niet al te grote dorp) een bandencentrum, zeg maar een soort quickfit. Daar hebben ze de band voor 10 dollar gemaakt en nu doet-ie het weer helemaal goed! Dus na dit akefietje weer verder op pad.

n

Woensdag hebben we nog meer van Olympic NP gezien. Naar een uitkijkpunt gereden waar we de Olympic moutains konden zien en we konden zelfs Victoria op Vancouver Island zien liggen. Hier hebben we Ans ontmoet, een Nederlandse Amerikaan (zoals ze dat zelf noemde). Ze woont al 37 jaar in Amerika en sprak nog best goed Nederlands. Die avond zijn we geindigd in Port Townsend met het idee om de volgende dag te gaan whale watchen.

n

De volgende dag gingen we vol goede moed naar het whale watching centre, maar het bleek dat de tocht die we graag wilden maken die dag niet ging… Wel een tocht van een hele dag, maar dat vonden we een beetje lang. Direct de ferry genomen naar het eiland ten noorden van Port Townsend en de whale watchers daar afgebeld. Gelukkig ging er wel een de volgende dag (vrijdag). Voor deze dag moesten we dus onze plannen aanpassen en zijn naar Mount Baker National Park gereden. Dat is een stuk landinwaarts en dan met allemaal haarspeldbochten naar de top van een berg met mooi uitzicht op Mount Baker (een vulkaan). Daarboven hebben we een aardig stukje gewandeld (lag ook sneeuw). Vervolgens zijn we weer teruggereden richting de kust en hebben we in Anacortes overnacht.

n

In Anacortes hebben we een lekker ontbijtje gehad, zelfs met fruit! Daarna begon het whale watchen! De orka’s die hier normaal rondzwemmen waren ook een beetje op vakantie oid, want niemand had ze nog gespot. Er bleek wel een andere orka in de buurt te zijn, Pender. We hebben we hem uiteindelijk gezien vlakbij Discovery Island, voor de kust van Canada. Best gek, want daar hebben we ook rondgevaren toen we 4 jaar geleden vanaf Victoria op Vancouver Island op zoek gingen naar orka’s. Maar goed, Pender. Fantastisch! Een enorm dier. Hij heeft de grootste rugvin van alle orka’s in de omgeving, zo’n twee meter. In het begin was hij een stukje bij de boot vandaan, maar plotseling kwam hij vlak naast de boot omhoog! Erg indrukwekkend! Verder nog wat zeehonden en zeeleeuwen gezien. Een zeeleeuw zwom rond met een zalm in z’n bek. En ik ben hier een beetje verbrand. Nadat we weer aan land waren zijn we naar Concrete gereden. Daar hebben we afgelopen nacht geslapen.

n

Vanmorgen weer lekker op tijd op en na een ‘voedzaam’ ontbijt weer de weg op. Het doel: North Cascades NP. In dit park zijn vrij veel meren, met allemaal een andere kleur en allemaal errug mooi. Flink wat foto’s gemaakt dus. Inmiddels hebben we al erg veel mooie foto’s en 2 uur film. Ook hier hebben we wat rondgewandeld. Nadat we over de bergen zijn gereden, kwamen we ineens in een heel ander landschap terecht. Ten westen van de bergen een en al bos, maar hier aan de oostkant is het erg droog en het lijkt wel de prairie. We zijn net aangekomen in Coulee Dam (dat was nog een aardige rit vanaf North Cascades). Hier een motel (met internet) gevonden. Lekker gegeten en daarna de lasershow gezien die hier elke avond op hun wereldberoemde dam wordt geprojecteerd. Heel leerzaam het bouwen van de dam, maar wel een beetje knullig ;-). De foto’s zijn wel grappig geworden. Nu is het alweer bijna tijd om op bed te gaan. Morgen in de richting van Glacier NP, met waarschijnlijk een overnachting ergens in de staat Idaho.