Hoi, hier zijn we dan voor het laatst…

De vakantie is nu bijna echt helemaal afgelopen. Snik, snotter, boehoe….. We zijn gisteren in Salt Lake City aangekomen en hebben net onze spullen ingepakt.

Gistermorgen zijn we na een stevig ontbijt weer richting Dinosaur National Monument gereden. We wilden het park toch nog wat beter bekijken, want eergisteren was prachtig met zonsondergang, maar ook net wat te kort. We zijn meteen naar het visitor center gereden om te kijken of er wat leuke hikes waren. En die waren er gelukkig! Vol goede moed begonnen we aan een hike van 2,5 mile (zo’n 4 km). Het begin was lekker rustig aan. Lekker vlak over zand bij de bergen langs, maar het terrein werd steeds wat lastiger. Gelukkig hadden we allebij onze bergschoenen aangetrokken. Het werd ook steeds warmer en warmer. Uiteindelijk kwamen we redelijk uitgeput weer bij het visitor center. Tijdens deze wandeling kwamen we langs een wand waarin nog een aantal dino-botten zaten die nog niet uitgehakt waren. Een dijbeen en een ruggegraat waren duidelijk te zien. Deze waren best groot! Verder kon je nog allemaal delen van botten ontdekken wanneer je goed keek. Na de korte stop bij het visitor center zijn we snel in de auto gegaan met de airconditioning aan.

Na een mooie rit door een berglandschap met bomen met knalgele bladeren zijn we gisteren aan het einde van de dag aangekomen in Salt Lake City. We zijn eerst naar het hotel gegaan en hebben daar onze bagage gedropt. Daarna zijn we snel de stad in gegaan. Eerst zijn we naar een vrij hoog punt gegaan met een mooi uitzicht over Salt Lake City. Downtown is hier eigenlijk vrij klein, er waren vanaf dit uitzichtpunt weinig hoge gebouwen te zien. Hetgene wat wel opviel was het stukje stad waar de mormonen hun tempel hebben staan en nog wat gebouwen. De volgende stop was naar dit gebiedje: Temple Square. Alle gebouwen en het hele terrein was vrij toegankelijk, alleen de kerk (tempel) niet. Om het terrein stond een muur van 5 meter hoog met een paar toegangspoorten. Overal liepen Mormonen die ons met van alles wilden helpen en dingen wilden uitleggen, maar niet op een vervelende manier. We hebben nog even door de stad gelopen, maar omdat het zondag was (en al wat later op de dag?) waren alle winkels en bijna alle restaurants gesloten. Gelukkig kwamen we een restaurant tegen dat nog wel open was en daar hebben we lekker gegeten.

We hebben net ons ontbijt achter de kiezen en gaan zo nog even bij het grote zoutmeer kijken en dan naar de luchthaven. Onze schatting is dat we zo’n 4000 mijl hebben gereden, dat is ongeveer 6000 km.

Tot gauw voor een avondvullend programma met alle foto’s en de video ;-).

Hier alvast een voorproefje!

Bedankt voor alle leuke reactie’s op onze verhalen!