hooi allemaal!

n

Inmiddels zitten we op de luchthaven in denver. dit wordt dus ons laatste berichtje vanuit de States. Eergisteren zijn we vanuit Alliance in Nebraska vertrokken naar ‘Carhenge’, da’s een soort stonehenge, exact nagebouwd, maar dan met grijsgespoten auto’s. Zag er eigenlijk erg idioot en grappig uit. Vandaar zijn we weer in de sporen van de pioneers getreden. We hebben plekken bezocht waarlangs de pioneers naar het westen trokken. Dat maakt het landschap toch wel bijzonder. De karrensporen zijn nog te zien, daardoor zie je de mensen er ook bijna ploeteren. Helemaal in deze tijd van het jaar, moet het flink afzien zijn geweest. Langzaamaan zijn we naar Wyoming gegaan en ’s avonds zijn we in het dorpje Loveland in Colorado aangekomen. Veel Valentijnsgedoe daar, zoals de naam al doet vermoeden. Hier hebben we overnacht.

n

Gisteren zijn we weer naar Rocky Mountain National Park gegaan. Gelukkig was het er nu wat warmer. Weer Elks gezien, dat blijft bijzonder. Vanuit het park zijn we naar het zuiden gegaan over een Scenic route met mooie uitzichten. Ineens stonden we daar in het dorp Nederland! Best wel grappig. Is door Nederlandse mijnwerkers zo genoemd. Daarna hebben we nog een stop gemaakt bij het graf van Buffalo Bill. Dat was boven op een berg met een weids uitzicht over Denver. Aan het einde van de dag nog naar een plaats onder denver: Colorado Springs. Daar was een erg mooi park wat ’the garden of gods’ heet. Prachtige redrock formaties! Snel weer terug naar Denver in het donker en ons hotel opgezocht.Lekker Indiaas gegeten ’s avonds en alvast alles ingepakt.

n

Vanmorgen snel ontbeten en met de ontzettend verschrikkelijk onbeschrijflijk vieze huurauto naar de luchthaven. We konden hem zonder verder commentaar inleveren. Het bleek dat we bijna 2000 mijlen hadden gereden, dat is iets meer dan 3200 kilometer. We hebben dus erg onze best gedaan. Nu zit het er (helaas) alweer op voor ons. We hebben een geweldige en bijzondere tijd gehad en veel mooie dingen gezien en meegemaakt. Nog even en we staan weer op Nederlandse bodem! Tot gauw allemaal! Dan komen we weer langs met onze foto’s en video!