Hoi allemaal!

n

Voor het eerst sinds een tijdje zijn we weer in een wereld met internet. Momenteel zitten we in Rapid City in South Dakota. Maar eerst ff hoe we daar zijn gekomen:

n

Na onze goed verlopen hereniging op vrijdag, zijn we zaterdag gaan rijden. We wilden nog steeds naar Salt Lake City rijden. Maar dat werd ons afgeraden omdat het ‘BORING!!’ moest zijn smiley We zijn vanaf Denver toen eerst naar het noorden gereden. Naar het ‘Rocky Mountains National Park’ en die was redelijk begaanbaar. We konden niet overal komen en het weer was vreselijk. Zo onzettend koud, hele harde wind, ijs op de weg. Werkelijk prachtig. Hele mooie wapiti’s gezien, maar gewoon te koud. Toen was bij ons ook alle twijfel weg, want naar Salt Lake rijden betekent dwars door de Rockies en dat leek ons niet heel verstandig. Dus vanaf toen het besluit genomen om naar het noorden te rijden.

n

Die middag en avond hebben we een heel stuk gereden en zijn geeindigd in Wheatland in Wyoming. Daar was verder niet zoveel te doen en was eigenlijk een tussenstop om nog verder noordwaards te rijden. Het enige wat meer dan goed was was het ontbijt bij een restaurant tegenover ons hotel. Gebakken aardappels, 2 eieren, een enorm stuk ham (halve centimeter dik) en 2 ‘worstjes’ (wij noemen dat gewoon hamburgers van Mora). Gisteren zijn we dus nog verder gereden. Onderweg hebben we nog een deel van de Oregon Trail gezien. Op een rotswand hebben de pioniers hun namen en de jaartallen gekerfd. Daarna reden ze verder met hun huifkarren. De sporen van de wagenwielen zijn nog steeds zichtbaar in het landschap. Uiteindelijk zijn we gestopt in Sundance, nog steeds Wyoming. Dat plaatsje is bekend van een van de wildwest legendes ’the Sundance Kid’ Daar aangekomen wilden we wat eten, maar het enige restaurant daar was gesloten. Alle kroegen waren wel open. Het was de avond van the superbowl. Bij een benzinestation hebben we een onzettend smerige hamburger gegeten en op de hotelkamer hebben we later de Indianapolis Colt zien winnen van de Chicago Bears.

n

Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken naar ’the Devils Tower’. Een enorme pukkel in het landschap die vooral bekend is door zijn hoofdrol in ‘Close encounters of the third kind’. Daar hebben we helemaal omheen gelopen. Nog redelijk wat sneeuw en ijs, maar de moeite waard. Daar in de buurt wonen ook veel prairiehonden. Erg grappig!! Heb er redelijk wat op de foto kunnen zetten. Na dit bezoek zijn we verder gereden naar Deadwood. Hier hebben we de graven van Wild Bill en Calamity Jane bekeken. Een prachtige weg daar naar toe overigens met veel wildlife (Pronghorn antilopes, eagles, elks ). De prairie op zijn best. Dit is het land van de revolverhelden, de huifkarren en indianen. Dit is het wilde westen!

n

Na het verorberen van een Buffelo-burger in Denver en een Elk-burger in het Rocky Mountain National Park ga ik nu nog proberen om een Bison-burger te vinden smiley.

n

Morgen rijden we naar de ‘Badlands’ en daarna sowieso nog ‘Mount Rushmore’ Voor de rest zien we het nog wel. Als we weer ergens internet hebben laten we weer wat van ons horen!!